Listing 1 - 10 of 103 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Art --- kunsteducatie --- landschappen --- 708.5 --- Kunst --- Landschappen --- Motieven --- kunsteducatie. --- landschappen.
Choose an application
kunsteducatie --- schilderkunst --- Jeugdboeken: kunst --- Kunstboeken: jeugd --- Schilderkunst --- Tekenkunst
Choose an application
Art --- kunsteducatie --- menselijk lichaam --- personen --- portretten --- karikaturen --- #PBIB:+116.14 --- 708.5 --- Kunst --- Mensen --- Kunst : Kunsteducatie algemeen --- Motieven --- #BSCH: vak: tekenen --- Schoolbooks - Didactic material --- kunsteducatie. --- menselijk lichaam. --- personen. --- portretten. --- karikaturen.
Choose an application
De verzamelde materialen omvatten het domein van de natuurhistorie, de kunst, het vervoer, de archeologie, de mode, de letters, wetenschap en techniek, de oorlog, de muziek, de fotografie en mens en cultuur.
Museology --- Netherlands --- kinderboeken --- kunsteducatie --- musea --- verzamelingen --- 908.2 --- Musea (Museumbezoek, School en museum) --- Verzamelen --- 623 --- Musea --- Musea (Parijs) --- kunsteducatie. --- kinderboeken. --- Musea (algemeen). --- museumcollecties. --- verzamelingen. --- Musea (algemeen) --- museumcollecties
Choose an application
Kunstzone is hét tijdschrift voor professionals in kunst- en cultuureducatie. Elke editie heeft een actueel en relevant thema, met daarnaast artikelen, rubrieken, beeldreportages en columns. --Stichting Kunstzone
950 --- kunsteducatie --- kunstzone --- Tijdschriften (serials) --- Algemene tijdschriften --- Issue --- Art --- beeldende kunst
Choose an application
Een eerste kennismaking met filosofie. Voor kinderen die een heleboel vragen in hun hoofd hebben. Over zichzelf, het leven en de wereld. Maar ook voor volwassenen die samen met kinderen op zoek willen gaan, nadenken en discussiëren. Kant en klare antwoorden zijn er namelijk niet altijd. Hebben wij allemaal hetzelfde idee over schoonheid? Wie of wat is mooi? Moet je wat mooi is begrijpen? Zijn wij allemaal kunstenaars? Kunnen kunstenaars vrijuit dingen maken? Waartoe dient de kunst? In Wat is schoonheid, wat is kunst? vind je 6 grote vragen. Om te jongleren met ideeën en om verder te kijken dan je neus lang is. (Bron: covertekst)
#PBIB:+116.14 --- Kunst : Kunsteducatie algemeen --- 091400.jpg --- Filosofie ; kinderen --- 478.9 --- Filosoferen met kinderen --- Kunst --- Schoonheid --- Overige vormingsgebieden
Choose an application
Verander je blik op kunst aan de hand van 50 geïllustreerde kaarten. Hoe kijk jij eigenlijk? Elke kaart geeft je een andere blik op kunst, van graffiti tot beeldhouwkunst en van schilderkunst tot wandtapijten. Bekijk kunst eens met andere ogen.(Zie achterkant doosje)
Kunst --- Kunstzinnige vorming --- Kunstbeschouwing --- Werkvorm --- Kunstbeleving --- Museumbezoek --- Waarneming --- Muzische vorming --- Kunsteducatie --- Beeldende vorming --- Kunst. --- Didactics of the arts
Choose an application
Sinds het begin van de jaren tachtig timmert Mooss aan een grondig onderbouwde kunsteducatie. Wij zijn ervan overtuigd dat het belangrijk is om inzicht te hebben in de processen die zich voordoen wanneer kinderen, jongeren en hun begeleiders werken rond kunst en erfgoed. Als je niet weet wat er echt speelt, zal je als begeleider van deze processen enkel kunnen terugvallen op praktijkervaring, op systemen die hun deugdelijkheid hebben bewezen, maar die je niet kan vernieuwen en moeilijk kan aanpassen aan complexe situaties omdat je niet op de hoogte bent van de wezenlijke componenten en onderliggende methodiek. De kern van deze publicatie bestaat uit de methodiek die indertijd door Jan De Braekeleer werd vastgelegd voor Mooss en Wisper. Ondertussen zijn we echter zowat een kwarteeuw verder en hebben we ons werkterrein en aanpak aan de veranderende tijden aangepast met een verruiming naar musea en erfgoed, gezinnen, kunsteducatieve producten, participatieproÂjecten en festivals.
socio-artistieke projecten --- cultureel erfgoed --- Didactics of the arts --- kunstopvoeding --- didactiek --- Flanders --- Cultureel erfgoed --- Kunsteducatie --- educatie --- methodiek --- 612 --- S20100070.JPG --- kunstzinnige jeugdvorming --- sociaal-cultureel werk, methoden --- Erfgoededucatie --- Mooss, Leuven --- #PBIB:+116.14 --- #PBIB:+118.10 --- Erfgoed --- Kunst --- Theater --- Audiovisuele media --- Dans --- Muziek --- Beeldende kunsten --- 159.95 --- kunsteducatie --- Methodiek --- Begeleiding --- Activiteitenbegeleiding --- Naslagwerken muziekpedagogiek en didactiek - Muziekpedagogiek in Vlaanderen --- 374.3 --- 374 --- Kunst : Kunsteducatie : algemeen --- Erfgoed en geschiedenis : Algemeen --- methodiek. --- Educatie --- Methodiek.
Choose an application
Mooss (Vlaamse vzw voor kunst- en erfgoededucatie) is ervan overtuigd dat het belangrijk is om inzicht te hebben in de processen die zich voordoen wanneer kinderen, jongeren en hun begeleiders werken rond kunst en erfgoed. Als je niet weet wat er echt speelt, dan zal je als begeleider van deze processen enkel kunnen terugvallen op praktijkervaring. Als je niet op de hoogte bent van de wezenlijke componenten en onderliggende methodiek, dan kan je wel systemen gebruiken die hun deugdelijkheid hebben bewezen, maar je kan ze niet vernieuwen en moeilijk aan complexe situaties aanpassen. Als je enkel weet wat werkt, maar niet begrijpt waarom, dan ben je veroordeeld tot herhaling. In het steeds complexer wordende landschap van jeugd en kunst is dat geen goede uitgangspositie. Daarom heeft Mooss altijd veel energie gestoken in de theoretische en methodische onderbouw van haar werking.Ook de eisen die Mooss zichzelf stelt op het vlak van inclusie vragen om een aangepaste methodiek. Als je probeert om niemand uit te sluiten, op basis van welke kenmerken ook, dan heb je een methodiek nodig die je in staat stelt om iedereen te begeleiden. Als je de methodiek beheerst om te kunnen differentiëren, dan kan je veel verschillende zinvolle kunstervaringen tegelijk mogelijk maken. De kunst- en erfgoedbemiddelaar is een druk bezet vrouw/man, met weinig tijd om zich in de uitgebreide literatuur over theorie, methodiek en best cases te verdiepen. Dit nieuwe methodiekboek moet hier in alle sectoren waarin wordt bemiddeld tussen publiek en kunst of erfgoed een helpende hand reiken
#PBIB:+116.14 --- C3 --- erfgoed --- kunstwetenschap --- 700.7 --- kunsteducatie --- methodiek --- 456.7 --- Kunsteducatie --- Erfgoededucatie --- Kunstonderwijs --- sociaal-cultureel werk --- kunst --- kunstonderwijs --- Hein George --- vakdidactiek --- kunstpedagogie --- Csikszentmihaly Mihaly --- Kolb David --- Gardner Howard --- Parsons Michael --- 373.67 --- 456.8 --- Kunst : Kunsteducatie : algemeen --- Kunst en cultuur --- Expressievakken; algemeen - Lichamelijke opvoeding --- 374 --- cultureel erfgoed --- Erfgoededucatie. --- Didactics of the arts --- cultuureducatie --- kunstopvoeding --- Kunstzinnige vorming --- Art --- Study and teaching --- Cultural property --- Protection --- PXL-Education 2015 --- didactiek van de kunst --- erfgoededucatie --- Kunstzinnige opvoeding --- Kunst --- Erfgoed --- Kunsten --- Methodiek --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur --- Cultuureducatie --- Verbeelding --- cultureel erfgoed. --- kunsteducatie.
Choose an application
Sociology of culture --- cultuureducatie --- Sociology of cultural policy --- museumkunde --- Museology --- 956 --- cultuur --- educatie --- kunst --- Kunsteducatie --- Cultuureducatie --- Tijdschriften (muziekpedagogie en -psychologie) --- Periodicals --- Cultuur --- Basisonderwijs --- kunstopvoeding
Listing 1 - 10 of 103 | << page >> |
Sort by
|