Listing 1 - 10 of 103 << page
of 11
>>
Sort by

Book
Landschappen.
Author:
ISBN: 9054954981 Year: 2003 Publisher: Harmelen Ars Scribendi

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Kijken en zien : een boek over schilderijen
Author:
ISBN: 9029096020 Year: 1982 Publisher: Amsterdam Meulenhoff Informatief

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Mensen
Authors: ---
ISBN: 9054956305 Year: 2004 Publisher: Harmelen Ars Scribendi

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Van alles : over musea en verzamelen.
Authors: ---
ISBN: 9789048800612 Year: 2008 Publisher: Amsterdam Moon

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De verzamelde materialen omvatten het domein van de natuurhistorie, de kunst, het vervoer, de archeologie, de mode, de letters, wetenschap en techniek, de oorlog, de muziek, de fotografie en mens en cultuur.


Periodical
Kunstzone : Tijdschrift voor kunst en cultuur in het onderwijs
Authors: ---
ISSN: 15707989 Year: 2002 Publisher: Vught Stichting Kunstzone

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kunstzone is hét tijdschrift voor professionals in kunst- en cultuureducatie. Elke editie heeft een actueel en relevant thema, met daarnaast artikelen, rubrieken, beeldreportages en columns. --Stichting Kunstzone


Book
Wat is schoonheid, wat is kunst?
Authors: --- ---
ISBN: 9789054837992 Year: 2009 Publisher: Leidschendam Biblion

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een eerste kennismaking met filosofie. Voor kinderen die een heleboel vragen in hun hoofd hebben. Over zichzelf, het leven en de wereld. Maar ook voor volwassenen die samen met kinderen op zoek willen gaan, nadenken en discussiëren. Kant en klare antwoorden zijn er namelijk niet altijd. Hebben wij allemaal hetzelfde idee over schoonheid? Wie of wat is mooi? Moet je wat mooi is begrijpen? Zijn wij allemaal kunstenaars? Kunnen kunstenaars vrijuit dingen maken? Waartoe dient de kunst? In Wat is schoonheid, wat is kunst? vind je 6 grote vragen. Om te jongleren met ideeën en om verder te kijken dan je neus lang is. (Bron: covertekst)


Object
Manieren om naar kunst te kijken : 50 tips voor een ander perspectief
Authors: ---
ISBN: 9789492938640 Year: 2022 Publisher: London Laurence King Publishing

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Verander je blik op kunst aan de hand van 50 geïllustreerde kaarten. Hoe kijk jij eigenlijk? Elke kaart geeft je een andere blik op kunst, van graffiti tot beeldhouwkunst en van schilderkunst tot wandtapijten. Bekijk kunst eens met andere ogen.(Zie achterkant doosje)


Book
Methodiek : kunst- en erfgoededucatie : theorie en praktijk.
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789090249650 Year: 2009 Publisher: Leuven : Mooss,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Sinds het begin van de jaren tachtig timmert Mooss aan een grondig onderbouwde kunsteducatie. Wij zijn ervan overtuigd dat het belangrijk is om inzicht te hebben in de processen die zich voordoen wanneer kinderen, jongeren en hun begeleiders werken rond kunst en erfgoed. Als je niet weet wat er echt speelt, zal je als begeleider van deze processen enkel kunnen terugvallen op praktijkervaring, op systemen die hun deugdelijkheid hebben bewezen, maar die je niet kan vernieuwen en moeilijk kan aanpassen aan complexe situaties omdat je niet op de hoogte bent van de wezenlijke componenten en onderliggende methodiek. De kern van deze publicatie bestaat uit de methodiek die indertijd door Jan De Braekeleer werd vastgelegd voor Mooss en Wisper. Ondertussen zijn we echter zowat een kwarteeuw verder en hebben we ons werkterrein en aanpak aan de veranderende tijden aangepast met een verruiming naar musea en erfgoed, gezinnen, kunsteducatieve producten, participatiepro­jecten en festivals.


Book
Kunst- en erfgoededucatie : theorie en praktijk
Authors: ---
ISBN: 9789033489389 Year: 2013 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Mooss (Vlaamse vzw voor kunst- en erfgoededucatie) is ervan overtuigd dat het belangrijk is om inzicht te hebben in de processen die zich voordoen wanneer kinderen, jongeren en hun begeleiders werken rond kunst en erfgoed. Als je niet weet wat er echt speelt, dan zal je als begeleider van deze processen enkel kunnen terugvallen op praktijkervaring. Als je niet op de hoogte bent van de wezenlijke componenten en onderliggende methodiek, dan kan je wel systemen gebruiken die hun deugdelijkheid hebben bewezen, maar je kan ze niet vernieuwen en moeilijk aan complexe situaties aanpassen. Als je enkel weet wat werkt, maar niet begrijpt waarom, dan ben je veroordeeld tot herhaling. In het steeds complexer wordende landschap van jeugd en kunst is dat geen goede uitgangspositie. Daarom heeft Mooss altijd veel energie gestoken in de theoretische en methodische onderbouw van haar werking.Ook de eisen die Mooss zichzelf stelt op het vlak van inclusie vragen om een aangepaste methodiek. Als je probeert om niemand uit te sluiten, op basis van welke kenmerken ook, dan heb je een methodiek nodig die je in staat stelt om iedereen te begeleiden. Als je de methodiek beheerst om te kunnen differentiëren, dan kan je veel verschillende zinvolle kunstervaringen tegelijk mogelijk maken. De kunst- en erfgoedbemiddelaar is een druk bezet vrouw/man, met weinig tijd om zich in de uitgebreide literatuur over theorie, methodiek en best cases te verdiepen. Dit nieuwe methodiekboek moet hier in alle sectoren waarin wordt bemiddeld tussen publiek en kunst of erfgoed een helpende hand reiken


Periodical
Cultuur+educatie : tijdschrift over onderzoek naar leren, lesgeven en overdracht in kunst en cultuur
Author:
ISSN: 18798837 Year: 2001 Publisher: Utrecht Landelijk kennisinstituut cultuureducatie en amateurkunst.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 103 << page
of 11
>>
Sort by